Доброго ранку!
Сьогодні 10 квітня 2020 року
День багатий на різні свята. Зокрема відзначається Міжнародний день руху Опору. Свято присвячене всім, хто протидіяв фашистам під час Другої світової війни (1939-1945). Дії різних організацій Опору того часу суттєво наблизили закінчення війни.
Міжнародний день братів і сестер покликаний продовжити славну традицію шанування сімейних і родинних зв'язків, зміцнюючи взаємини між близькими особами. Уперше свято провели в 1998 році в США.
У США в цей день відзначають Всесвітній день вівсянки.
Подивіться відео:
Починаємо працювати.
ХРИСТИЯНСЬКА ЕТИКА
ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ. Тема: Вступ до розділу " Прийди, весно, з радістю!" " Благослови, мати, весну зустрічати!
1. Прослухайте пісеньку,щоб поринути у весняний настрій:
I. Мовленнєва розминка
1. Робота над скоромовкою
Цап забрів у двір рогатий —
Цуценя втекло до хати.
Цілу ніч йому не спалось —
Цапа цуценя боялось.
2. Розглянь асоціативний кущ. Які ще б слова ти додав?
3. Повідомлення теми і мети уроку.
— Кожна пора року для нас особлива, бо
кожній притаманні свої звичаї, обряди. Весна — пора пробудження, пора надій.
Наші пращури зустрічали Новий рік 13 березня. Про звичаї, пов’язані з весною,
ми дізнаємося зі статті Василя Скуратівського.
4. Переходимо до вивчення нового матеріалу.
Прочитайте матеріал на с. 159
Біографічна довідка
— Народився Василь Тимофійович
Скуратівський 25 жовтня 1939 р. На хуторі Великий Ліс Коростенського району на
Житомирщині. Тут минуло його дитинство, яке припало на роки війни та
повоєнний час, коли підліткам доводилося заміняти батьків, старших братів
та сестер, які не повернулися з фронту. «Моє дитинство і підліткові роки
припали на добу ще не до кінця втрачених традицій. З огляду на це, маю
завдячувати власній долі, оскільки, вивчаючи й описуючи народознавче
розмаїття свого народу, мені легше “оперувати” джерелознавчим матеріалом, адже
я був не тільки свідком, а й брав участь у тих дійствах». Уперше В. Т.
Скуратівський заявив про себе як письменник у 1987 р. книгою «Берегиня». Вона
одразу ж набула широкої популярності, тому що її поява збігалася з часом
духовного відродження України, палким бажанням людей знати свою минувщину та
вивчати духовне життя пращурів. Багатогранність інтересів ученого була
дивовижною — це історія, етнографія, народознавство, фольклористика, літературознавство,
мистецтвознавство, державознавство, превентивна діяльність тощо. В. Т.
Скуратівський — лауреат багатьох премій: ім. М. Островського, «Золоте перо»,
«За сприяння українській культурі» (Клівленд, США), фундації Антоновичів
(Нью-Йорк).
5. Опрацювання статті Василя
Скуратівського «Благослови, мати, весну зустрічати» (с. 160–161)
Словникова робота. Довідкове бюро
Тужавіти — тут: тверднути.
Символічний птах — образ птаха.
Пращури — далекі предки.
Околиця — віддалена від центру частина поселення, передмістя, куток населеного пункту; місцина, що прилягає до чого-небудь чи оточує щось (округа, окіл, околія, окол); віддалена прикордонна область (окраїна).
Новолі́тування — останній день року, напередодні нового календарного року; предки починали новий рік або з весни, коли готувалися до сівби, або восени, коли закінчувалося збирання врожаю.
Буйзелень - дуже густа, пишна зелена рослинність.
Ретельність - старанність, сумлінність у чому-небудь.
Лахміття- дуже старий одяг. Шматки, рештки подертого одягу та інших речей.
Забуття -втрата згадки про кого-, що - небудь .
А тепер прпочитайте текст.
Читання стовпчиків слів
Левади
дітлахи
ненька
Шеренгу
переважно смаковите
Околиця
ретельністю відзначали
Заквітчана
весняночка тримаючи
6. Дайте відповідь на наступні запитання( знайдіть у тексті і прочитайте):
— З якими проханнями зверталися діти до
своїх матерів?
— Що робили матері і бабусі?
— Яким було печиво?
— Що робили дівчатка і хлопчики,
тримаючи в руках символічного птаха?
— Що вони виспівували?
— Коли справляли веснянки і гаївки?
— Як готувались у кожному селі до свята?
— Які забавні сценки виконували
дівчатка?
— Чим закінчувалися веснянки та гаївки?
7. Робота за малюнком (с. 161).
— Що зображено на малюнку?
— Якими словами із тексту можна його
підписати?
Робота над прислів’ям.
— Про весняні місяці народ нам склав
багато прислів’їв, прикмет.
- Побачиш шпака — знай: весна біля
порога.
- З берези тече багато соку — літо буде
дощовим.
Підсумок уроку
— Що нового ви дізналися на уроці?
— Що вас найбільше вразило?
Домашнє завдання
Навчіть своїх менших сестричок, братів
веснянок. Виразно читати текст (с. 160–161). Вивчити веснянки з
тексту (с. 161).
МАТЕМАТИКА. Тема: Ділення на двоцифрове число способом добору: 64:16. Розв'язування
і порівняння складених задач на три дії.
1. Запишіть число: 10 квітня
Класна робота
Хвилинка каліграфії
- Записати числа. У кожному рядку підкреслити ті , які не є результатом таблиці множення.
16, 12, 32, 40, 46, 56
14, 21, 27, 35, 42, 48
8, 11, 16, 20, 25, 28
— Сьогодні на уроці ми ознайомимося з
прийомом ділення на двоцифрове число.
Вивчення нового матеріалу
1. Відкрийте підручники нас. 143,
завдання 943
Подивіться відео, де пояснюється, як знаходити частку способом(випробування) добору.
Фізкультхвилинка
Якщо не зрозумів, то ще прочитай пояснення:
— Розгляньте, як знаходили частку 64 :
16 способом випробовування.
Як ми міркували? (64 поділити на 16
означає знайти таке число, яке при множенні на 16 дає 64. Це число будемо
шукати випробуванням. Починаємо випробувати числа, починаючи з 2.)
16 ∙ 2 = 32 (число 2 не підходить);
16 ∙ 3 = 48 (число 3 не підходить);
16 • 4 = 64; отже, 64 : 16 = 4.
При діленні двоцифрового числа на
двоцифрове при підборі частки доводиться кожного разу перевіряти, яке число
вийде при множенні дільника на передбачувану частку, чи дорівнює воно діленому
(тоді частку знайдено правильно) або менше (більше) за нього (тоді потрібно
спробувати інше число, яке, відповідно, більше або менше за те, що
перевірялося). Далі вчитель ознайомлює учнів з більш раціональним способом
проб, застосовуючи прикидку:
64 : 16 = • 16 = 64.
Прикидка: шукаємо таке число, яке при
множенні на одиниці дільника, 6, дає результат, що закінчується одиницями
діленого, 4. При множенні 4 на 6 у результаті отримаємо число 24, воно закінчується
4. Чи є інші такі числа? (Ні.) Випробуємо лише число 4: 4 • 16 = 64. Висновок:
число 4 є часткою чисел
64 та 16.
Пам’ятка
Ділення двоцифрового числа на двоцифрове
число
(Спосіб випробування з прикидкою)
- Розділити число а на число b означає
знайти таке число с, яке при множенні на дільник b, дає ділене а.
а : b = с, тому що с • b = а
- Це число знаходитимемо випробуванням,
застосовуючи прикидку:
— шукаю таке число, яке при множенні на
одиниці дільника дає одиниці діленого; записую його;
— розмірковую, чи є ще такі числа;
записую їх;
— випробовую множенням усі записані
числа.
- Роблю висновок.
75 : 15 = ; • 15 =
75.
3; 5
3 • 15 = 45
5 • 15 = 75
75 : 15 = 5, тому що 5 • 15 = 75
2. Виконайте завдання на с. 143 № 944
— Знайдіть частки способом
випробовування.
26 : 13 = 2 (тут проба числа 2 відразу
дає потрібний результат); 42 : 14 = 3 (якщо починати пробувати з числа 2, то
з’ясується, що вийшло 14 • 2 = 28, а 28 менше, ніж 42, тобто, число 2 не
підходить, потрібно взяти більше число. Пробуємо 3. Тоді 14 • 3 = 42, отже,
частка — 3.)
Фізкультхвилинка
Усне розв’язування задачі (с. 143,
завдання 945)
Розвиток математичних знань
1.Робота над задачею с. 144 № 946
— Прочитайте задачу. Чи схожа вона на
попередню? Чим?
— Що знайдемо першою дією? (Скільки груш
у 8 ящиках.)
— Що дізнаємося в другій дії? (Скільки
груш було.)
— Якою дією дамо відповідь на питання задачі?
(Діленням)
— Розв’яжіть задачу і запишіть у зошит, записавши коротку умову.
Розв’язання
1) 11 • 8 = 88 (гр.) — у 8 коробках;
2) 88 + 3 = 91 (гр.) — було;
3) 91 : 13 = 7 (ящ.)
Відповідь: 7 ящиків потрібно.
2. Тепер розв'яжіть задачу №947
3. Виконайте завдання №948
Домашнє завдання
С. 144, завдання 950; 951.
УКРАЇНСЬКА МОВА
Тема: Спостереження за влучним добором дієслів автором тексту для змалювання подій, явищ. Вибір із даних дієслів тих, що найвиразніше передають думку, відповідають меті і типу висловлювання.
1. Каліграфічна хвилинка
Ос ере ив ад
Дерево посадив сад
Посадив дерево — себе прославив,
Посадив сад — рід прославив.
— Як ви розумієте прислів’я? Поясніть.
— Підкресліть у прислів’ях дієслова.
Пригадайте:
— Яку частину мови ми вивчаємо?
— Що називає дієслово?
— На які питання відповідає?
— На сьогоднішньому уроці ми продовжимо вивчати дієслово.
Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1. Виконайте вправу 395 на с. 160
— Прочитайте текст.
— Дайте відповіді на запитання.
— Запишіть назви дій, які відповідають на питання що робить?
Фізкультхвилинка
2. Тепер виконайте вправу 396 на с. 161
— Прочитайте текст, доберіть до нього заголовок.
— Випишіть виділені дієслова і поставте від них питання.
3. Збагачуємо словниковий запас. Виконайте вправу 397на с. 161
— Спишіть, вставляючи з довідки потрібні за змістом слова. Які члени речення ви допишете?
Фізкультхвилинка
— З поданих слів складіть речення-прислів’я (УСНО).
Роботи, й, коні, без, дохнуть.
Ластівка, не, весни, робить, одна.
До, язик, доведе, Києва.
Ворони, навпростець, літають, тільки.
Рве, тиха, греблю, вода.
Старий, не, віл, з, зверне, борозни.
Нова, чисто, мітла, мете.
Вода, не, в, встоїться, решеті.
щі?
Домашнє завдання
Вправа 398 (2), с. 162.
1. Подивіться відео:
Комментариев нет:
Отправить комментарий